FORUM

Highlight nye indlæg
Tilbage     Svar
02-01-10 11:26   Juncker  
tak for spørgsmålet...

well, tror sgutte jeg kan tilføje så meget efter petrus´ og birgers analyse... enig!

ciao
cj
01-12-09 11:26   petrus 
"Vi' så langt væk PÅ flimmerbær..." :-) lissom man kan være "langt væk" på euforiserende stoffer, medier, forestillinger eller andet som kan få os bort fra virkeligheden.
24-11-09 11:41   Birger 
Emnet har været på før, og Juncker gav følgende forklaring:
flimmerbær er alle former for flygtig, uklar, fjern bevidsthed: TV, stoffer, alkohol, løgn, bedrag osv. - og ja kærligheden og forelskelsen kan netop rokke ved det, på en gang indhylle en i en rus samt åbne øjnene for the real thing: " all u need is...."
23-11-09 17:58   Charlotte fra Nibe 
Mit bud er, at Flimmerbær simpelthen er en opdigtet by. Sådan alla sovende forstad hvor alt skal se perfekt ud og hvor man godt kan blive lidt hjernevasket af at bo. "Vi' så langt væk fra Flimmerbær at alt det skidt vi ser og det ansvar vi to bærer er begyndt at rage os en fjer"
19-11-09 19:12 Flimmerbær - hvad betyder det?   
Stødte lige på "Flimmerbær" her den anden dag, som jeg holder meget af, men det gik op for mig, at jeg ikke ved hvad ordet betyder. Nogen der kan hjælpe mig? Er det fx noget man kan sige til børn der siddet for længe foran TVet: "Nu har i siddet der i 6 timer, i må da snart ha' flimmerbær"?
Tilbage     Svar
Juncker